2008-12-29

 

Two-tap - układ piąty

Od września praktycznie nie rozwijałem mojego edytora na telefon. Ciągle nie podzieliłem się źródłem - trochę z lenistwa, a trochę z braku czasu (bo wtedy musiałbym napisać instrukcję jak tego używać). Zresztą najbardziej interesuje mnie nie sam edytor, ale sposób wprowadzania tekstu.

Dziś opracowałem nowy układ znaków (na zdjęciu). To już piąty zrobiony całkowicie od zera. Tym razem postawiłem na to żeby możliwie szybko można było znaleźć dowolny znak. Jeżeli idzie o szybkość i wygodę samego wprowadzania tekstu jest gorszy od poprzedniego, ale litery alfabetu, graficznie pokrywają się z układem liter znanym z multi-tapa.

Większość znaków jest tak ustawiona by ich kombinacje dało się łatwo z czymś skojarzyć i zapamiętać. Poprzedni układ też starał się to zapewnić, ale tym razem można zacząć z pamięci wprowadzać znaki alfabetu będąc przyzwyczajonym do tradycyjnego rozkładu liter w multi-tap i T9. Wcześniej używając tego edytora na przemian z domyślnym wprowadzaczem smsów telefonu czasem zapominałem, że układ liter jest inny i popełniałem przez to dużo błędów, które tym razem nie powinny się pojawiać.

Nie wiem czy do czegoś to się przyda; Po prostu rzucam pomysł. Jeżeli ktoś jest zainteresowany szczegółami, ma sugestie lub chce mnie skrytykować to czekam na komentarze lub maile.

Powiązane posty: Edytor do kodowania... (09/04), Two-tap (09/07)

UPDATE:
uklad piąty okzał się niewygodny. teraz testuję wersję 6 z 2009-01-05

Komentarze: Post a Comment

<< Strona główna

Starsze posty dostępne w archiwum

This page is powered by Blogger. Isn't yours?