2009-01-18

 

światła i kot


Światła i kot (uwaga: zawiera dźwięki)


Ta mała zabawka to jest wynik mojej współpracy z Anką. Można włączać i wyłączać każde z pięciu świateł klikając na nie. W rzeczywistości jest to tylko pięć zdjęć - każde zrobione z włączonym tylko jednym źródłem światła. Zdjęcia są odpowiednio miksowane w locie tak by wyglądało to w miarę naturalnie (poza przypadkiem kiedy wszystkie są wyłączone ;) ). Ten prosty trick został zaczerpnięty z krótkiego artykułu na Grafica Obscura, a kot jest oczywiście z krainy czarów (szczęśliwie nie poruszył się na żadnym zdjęciu).

Komentarze:
fajne. teraz poprosze faceta ktoremu za kliknieciem mozna zdejmowac poszczegolne ciuchy :]
 
pff... chyba sobie żartujesz!
 
fizyka kwantowa to nie jest
 
Fajna zabawka :D Kot najlepszy :> Ale musze sie czepic... Troche nie rozumiem czemu uzyles metody Screen do polaczenia zrodel swiatla, przeciez flux sie sumuje. Zakladam ze 'wygladalo dobrze' w jakims Photoshopie i jest uzyte jako czit :P Z tego co misie wydaje, uzycie Screena powoduje przeswietlenie przy sumowaniu wysokich intensywnosci.
Nie wiem jak to jest z formatami typu RAW, ale jesli masz zdjecie np w JPEGu, to bedzie w formacie sRGB, wiec powinno sie potraktowac je odwrotna korekcja Gamma zeby przejsc do liniowej przestrzeni barw. Po takim zabiegu jasnosci mozna sumowac a nastepnie znow zamienic na sRGB.
Dla przetestowania tej hipotezy zlapalem moja nokie n73 i pstryknalem kilka fotek w kuchni (nie bawilem sie w statywy), po czym napisalem program w D ktory wykonal sumowanie i konwersje przestrzeni kolorow (tak jak w moim multi-spektralnym photon mapperze). Niestety aparat w n73 nie uznaje zmian czulosci ISO w trybie manualnym, wiec fotki wyszly troche brzydkie, ale zdaje sie ze demonstruja efekt prawidlowo:
swiatlo #1, swiatlo #2, swiatlo #1 i swiatlo #2, bez swiatel, gamma(invGamma(1) + invGamma(2) - invGamma(ambient)), zwykly blending typu Screen.
kod programu, wykorzystuje stuff z xf.image oraz Tango.
 
racja, jest screen tylko dlatego, że w tym przypadku wygląda wystarczająco dobrze i jest wbudowany we flasha jako jedna z podstawowych metod miksowania warstw - nie chodziło o poprawność fizyczną, byle wyglądało. bardzo dobrze, że się czepiasz (+5 insightful). dzieki temu miałem powód żeby poczytać o sRGB na wikipedii ;). spróbuje to dorzucić.
niestety mamy tylko zwykłe jpegi z prześwietlonymi żarówkami i okolicą; można by też dodatkowo pobawić się różnym poziomem korekcja gamma na różnych kanałach...
chciałbym jeszcze zrobić coś podobnego tylko np. ze światłem słonecznym wędrującym cały dzień po niebie, albo z bardzo wieloma źródłami światła tak by symulować wielką macierz konfigurowalnych lamp. chociaż najbardziej z tego wszystkiego mam ochotę dorobić więcej animacji kota (i trochę mnie to niepokoi %\ )
 
Hah, z tym swiatlem slonecznym mogloby byc niezle :D Symulacja kilku zrodel slonecznych albo jakas pochodna funkcji swiatla po czasie :D
Jesli chodzi o macierze konfiguracji lamp, to polecam tworczosc Paula Debeveca :>
 
z twarzami kiedys juz widzialem - mocne. pochodna funkcji światła brzmi interesujaco; ale jezeli idzie o swiatlo sloneczne to ten półroczny pinhole mnie ostatnio rozwalił! (zresztą stąd pomysł)
 
w00t! niezle :D
 
omg! live 3d teleconferencing ze strony Debeveca wywrociło mnie na drugą stronę
 
Swietny pomysl!
 
Bardzo pomysłowe! Przez przypadek trafiłem tu z włoskiej strony www.100web2.it
 
Post a Comment

<< Strona główna

Starsze posty dostępne w archiwum

This page is powered by Blogger. Isn't yours?